اهمیت آموزش بروس و یادگیری آن

در این مقاله به طور جامع به آموزش بورس از صفر تا صد می پردازیم. بازار بورس بستریست برای معامله سهام کمپانی ها و اوراق مشارکت توسط مردم عادی که مایل هستند سرمایه خودشان را وارد چرخه اقتصاد کشور کنند. داشتن سهام یک کارخانه تولیدی به این معنیست که شما در منافع آن شرکت سهیم هستید.

اهمیت آموزش بروس و یادگیری آن

بدلیل وجود تورم در تمام کشورها ارزش سرمایه هر شخص سال به سال کاهش می یابد. (البته درصد تورم در هر کشور رابطه مستقیم با سلامت اقتصاد آن کشور دارد. اما به هر صورت تورم وجود دارد (بخصوص در کشور عزیز ما!) و کالایی که امثال با X تومان می خرید ، سال بعد باید بیشتر بابت آن بپردازید. تجربه نشان داده سودهای بانکی هم در ایران خیلی کمتر از تورم سال به سال کشور است و ذخیره پولتان در بانک هم جبران کاهش ارزش آن را نمی کند. پس بهتر است پول خود را در جایی مثل بورس سرمایه گذاری کنید تا علاوه بر در امان بودن از افزایش افسار گسیخته تورم ، بتوانید با استفاده از آموزش و یادگیری بورس از سود سهام ها هم بهره بگیرید.

آموزش بورس از صفر تا صد

ریسک سرمایه گزاری در بورس

میدانید که در هر سرمایه گزاری ریسک هایی وجود دارد. اگر تاجر باشید و وارد کننده کالای خاصی به داخل کشور ، با ریسک حمل و نقل کالا ، ریسک گذر راحت آن از گمرک ، ریسک فروش کلا و تبدیل آن به نقدینگی با حاشیه سود مناسب مواجه هستید.

اگر در ساخت و ساز مسکن و برج و آپارتمان فعال باشید ، با ریسک تامین به موقع بودجه ، گرانی مصالح و تجهیزات ساختمانی در حین انجام پروژه ، پایان بموقع و از قبل تعیین شده پروژه و اتفاقات خارج از برنامه مواجه هستید.

در انجام معاملات در بازار فارکس هم با ریسک هایی مثل اعتبار بروکری که پولتان را به آن میسپارید ، نقل و انتقال پول ، اخبار اقتصادی و سیاسی ، سود و زیان هر معامله و … مواجه هستید.

طبیعتا سرمایه گزاری در بورس هم ریسک خودش را دارد. قیمت سهم شرکت ها مدام در حال کاهش و افزایش است. زمان مناسب خرید یک سهم مهم است ، گاهی خرید و فروش سهم یک شرکت برای انجام محاسبات ، متوقف میشود …

بیشتر بخوانید: آموزش فارکس از صفر

نقد شوندگی

نقد شوندگی یکی از معیارهای کلیدی سرمایه گزاریست. بدین معنی که شما در لحظه بتوانید سرمایه خود را از بازار بیرون بکشید. مثلا در خرید و فروش ملک ، اگر قصد نقد کردن سرمایه خود را داشته باشید ، تا بفروش رسیدن آن باید منتظر باشید.

زمان رسیده به سود

زمان هم یکی از موضوعات مهم برای سرمایه گذار است. برای چه مدت زمان می خواهید سرمایه خود را درگیر کنید؟ یک روز ؟ یک ماه ؟ یک سال ؟ … زمان سرمایه گذاری در بازار های مانند فارکس و باینری آپشن می تواند حتی یک دقیقه تا یک ماه باشد! البته سود آوری در بازار بورس هم نیاز به مدت زمان طولانی ندارد.

آموزش بورس : مراحل ورود به بازار

  1. به وبسایت کارگزاری بورس مراجعه کنید و فرم ثبت نام آن را پر کنید.
  2. به دفتر کارگزاری بورس مراجعه کنید و مدارک احراز هویت خودتان را تحویل دهید.
  3. کد بورسی خود را دریافت کنید.
  4. مراجعه به وبسایت معاملاتی و آغاز انجام معامله.

قدم اول ، انتخاب یک کارگزر بورس مناسب

  1. کارگزاری که انتخاب می کنید در شهر شما دفتر رسمی داشته باشد.
  2. از سرورهای پرسرعت ، امن و همیشه آنلاین بهره ببرد.
  3. کارمزد مناسب را برای انجام معاملات شما دریافت کند. (به کمسیونی که کارگزار از معامله گران برای انجام هر معامله میگیرد ، کارمزد میگویند.)
  4. پلتفرم مناسب برای انجام معاملات بشما ارائه کند.
  5. پشتیبانی و حل مشکل سریع و مداوم از مشتریانش
  6. آموزش و ارائه مشاوره به مشتریانش
  7. صندوق سرمایه گذاری

بیشتر بخوانید: آموزش کندل خوانی

زمان کاری بورس

معاملات در بازار بورس از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 12:30 انجام میشود. البته کارگزاری ها درخواست انجام معامله را از طرف شما در خارج از این ساعات هم میپذیرند ولی دستور خرید یا فروش شما را در روز و ساعتی که ذکر شد انجام میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *